Dani flaute 19. – 20. 10. 2024.
Flute days October 19 – 20, 2024
Zagreb, Dugo Selo – Hrvatska / Croatia
Sa zadovoljstvom Vas pozivamo na Dane flaute 2024. koji će se održati 19. i 20. listopada u Glazbenoj školi Dugo Selo!
Prijave za masterclass zaprimaju se do 15. listopada 2024. na e – mail adresu Hrvatskog društva flautista: hrvatsko.drustvo.flautista@gmail.com
DOGAĐANJA
Masterclass
Nataša Paklar i Gaspar Hoyos
Radionice
Gaspar Hoyos:
- Tone development
- Finger technique
Melanija Gradečak:
- Improvizacija
Predstavljanje početnice “Mala škola blok-flaute” autorice V. Taborsky
Prvi glazbeni koraci – koncert predškolaca iz Male škole blok-flaute Glazbene škole u Varaždinu
Okrugli stol – tema: Fotokopije nisu note: Kako zaštiti prava izdavača i potaknuti odgovorno korištenje?
Gosti: Blaž Pucihar i Ana Kavčić Pucihar, Roz Trubcher, Marija Esih…
Improvizacija – Moja životna energija No.2 by Melanija Gradečak
Ana Kralj: Music Together
Program Music Together – ranorazvojni neformalni oblik glazbene edukacije – kako su filozofija i principi Music Together programa primjenjivi u nastavi
Koncert laureata 8. izdanja Flaute Auree
Koncert članova Hrvatskog društva flautista – Večer za iskusne glazbenike
IZLAGAČI
Flavtelje Slovenija
Aclassic
Blaž Pucihar
Trübcher Music Editions
GOSTI:
Nataša Paklar rođena je u Požarevcu, gdje je stekla osnovno glazbeno obrazovanje.
Bila je učenica prof. Ljubomira Dimitrijevića u školi J. Slavenski u Beogradu, koju je završila kao učenica generacije i dobitnica Oktobarske nagrade grada Beograda. Studirala je na ljubljanskoj Akademiji za glasbo u klasi prof. Fedje Rupela i dobitnica je Prešernove nagrade Univerziteta u Ljubljani. Usavršavala se na mnogobrojnim seminarima međunarodno priznatih flautista. Na jugoslavenskim natjecanjima mladih glazbenika osvajala je brojne prve nagrade.
Kao solistica nastupala je sa orkestrima Slovenske filharmonije, Slovenske vojske, Celjskim komornim orkestrom, orkestrom Carnium, Gudačima Sv. Đorđa, a kao komorni glazbenik ostvarila je u različitim sastavima brojne nastupe na festivalima u Sloveniji, Austriji, Italiji, Nizozemskoj i Crnoj Gori.
Bila je prva flautistica Opere i baleta u Ljubljani i piccolistica u orkestru Slovenske filharmonije. Trenutno djeluje kao profesorica flaute i piccola na Konservatoriju za glasbo in balet u Ljubljani. Često je članica žirija na natjecanjima mladih flautista, drži seminare, te je redovni predavač na Muzičkoj letnjoj školi u Podsredi u Sloveniji. Njeni učenici na državnim i međunarodnim natjecanjima osvajaju najviša priznanja i diplome laureata među kojima posebno mjesto zauzimaju prva mjesta na natjecanjima Theobald Boehm u Münchenu, Dutch International Flute Competition, Emona u Ljubljani, Davorin Jenko u Beogradu, a bivši učenici studiraju na Akademijama u Mainzu, Amsterdamu, Münchenu, Berlinu, Grazu, Linzu i Ljubljani. Dobitnica je Škerjančeve diplome za izuzetne rezultate na području glazbene pedagogije.
Gaspar Hoyos imenovan je od strane dirigenata, kolega i kritičara kao jedan od najuzbudljivijih i najzanimljivijih flautista svoje generacije. Nastupao je diljem Južne Amerike, Sjeverne Amerike, Europe i dalekog istoka. Osvojio je nagrade na različitim međunarodnim natjecanjima, uključujući natjecanje Jean-Pierre Rampal, međunarodno natjecanje Markneukirchen i NFA Young Artist Competition, nagrade koje su mu omogućile solistički debi u Europi s Ensemble Orchestral de Paris u Théâtre des Champs Elysées.
Trenutno je solo flautist u Opéra National de Lorraine. Također nastupa kao solist s različitim orkestrima, održava solističke recitale, radi na projektima komorne glazbe, drži seminare i sudjeluje u multimedijskim i multikulturalnim projektima s ansamblom nove glazbe Ultim’asonata. Nastupao je na prestižnim festivalima i često je gost na raznim flautističkim festivalima diljem svijeta. Kao učitelj je vrlo tražen, a nedavno je pozvan da podučava na Sveučilištu Yale, Royal Academy of Music u Londonu i na venecuelanskom orkestralnom pojetku El Sistema .
Godine 2016. bio je jedan od odabranih umjetnika pozvanih da proslave 50. godišnjicu koncertne dvorane knjižnice Luis Ángel Arango, legendarne dvorane u srcu Bogote. Također, Filharmonija u Bogoti pozvala ga je da izvede Mozartov Koncert u G – duru tijekom proslave svoje 50. godišnjice. Bio je istaknuti solist na Corigliano Festivalu u Caracasu (Venecuela) u izvedbi Fantazije o hamelinskom sviraču Johna Corigliana, s Orkestrom Simón Bolívar. Najrecentnije je izveo Concierto Son za flautu i orkestar Artura Márqueza s Kolumbijskim nacionalnim simfonijskim orkestrom.
Njegov prvi solo nosač zvuka, Bravissimo, objavio je Octavia Records (Japan). Slijedio je nosač zvuka Absinthe – Café Music (Fleur de Son) i snimanje sonata za flautu J. S. Bacha s Joryem Vinikourom (Lontano – Francuska). Također je snimio Canción s japanskom harfisticom Etsuko Shoji. Njegov najnoviji album je digitalno izdanje nazvan Solo.
Studirao je u Bostonu u klasi Paule Robison, a u Parizu u klasi Raymonda Guiota. Radio je i sa Sarah Brown, Françoisom Khouryjem, Georgeom Popeom, Karen Yonovitz i Mary Karen Clardy. Veliki utisak na njega ostavili su satovi s Peterom Lloydom i Françoisom Laurentom, dvojicom eminentnih orkestralnih flautista, a bio je i posljednji flautist koji je radio s pokojnim Jean-Pierre Rampalom u njegovom domu u Parizu.
Melanija Gradečak svoje je osnovno i srednjoškolsko obrazovanje završila u Glazbenoj školi u Varaždinu. Na Glazbenoj akademiji u Zagrebu, studirala je u klasi prof. Thea Tabake i prof. Vesne Košir. Po završetku formalnog obrazovanja, svirala je u Hrvatskom komornom orkestru i Varaždinskom komornom orkestru u kojem i dalje aktivno djeluje.
Bila je članica Varaždinskog puhačkog tria sa Petrom Križanićem na fagotu i Juricom Lazarom na klarinetu. Surađivala je i s gitaristom Damjanom Stanišićem s kojim je kombinirala klasičan repertoar za flautu i gitaru s etno obradama. Održala je predavanje pod naslovom “Flauta u različitim žanrovima” na flautističkim festivalima u Murskoj Soboti (Flavtinfest) i u Kopru (Flavtistra) u Sloveniji. Zanimljivo je spomenuti kako Melanija eksperimentira s glissando glavom flaute poznatog izumitelja i flautista Roberta Dicka. On je na nju izvršio najveći upliv svojim knjigama o modernim tehnikama ‘The Other Flute’ i ‘Tone Development Through Extended Tehniques’. Još tri flautista izvršila su snažan utjecaj na nju kad je u Nizozemskoj sudjelovala na Grooloo flute sessions, a to su: Ian Clarke (njegove skladbe izvodi na solističkim koncertima), Matthias Zieggler i Wissam Boustany.
Multifoni, perkusivni efekti i beatboxing samo su jedna od mnogih tehnika koje intenzivno koristi u svojim autorskim projektima i u radu s djecom. Želeći spojiti strast prema pjevanju, flauti, modernim tehnikama sviranja i improvizaciji, 2012. osnovala je prvi pop/rock bend The Mindmills za koji je napisala autorske pjesme. Danas radi improvizacije/skladbe/pjesme pomoću loopera u Ableton programu te ih uvrštava u svoj koncertni repertoar. Unazad nekoliko godina surađuje s pijanistom Ivanom Batošem te s njim održava recitale s modernim i atraktivnim, te tematski uobličenim repertoarom za flautu. Održava radionice za flautu pod imenom ‘Tijelo kao instrument’ u kojima objedinjuje buđenje i osvještavanje tijela, te improvizaciju s modernism tehnikama sviranja. Od 2020. je umjetnička voditeljica i organizatorica Varaždin Flute Festa. 2022. godine s pijanisticom Leom Šantek pokrenula je ciklus koncerata za bebe i djecu pod imenom MiniArtUrice na kojima kroz nekoliko koncepata približavaju klasičan reperotoar najmlađoj publici.
Zaposlena je na Glazbenoj školi u Varaždinu te već dugi niz godina učenici u njenoj klasi osvajaju brojne visoke nagrade na međunarodnim i državnim natjecanjima. Bila je i članica žirija međunarodnih te državnih natjecanja u Sloveniji, Srbiji i Hrvatskoj.
Ana Kralj završila je srednjoškolsko glazbeno obrazovanje u klasi prof. Nives Janković, a kasnije i Muzičku akademiju u klasi prof. Pierre Yves – Artauda.
Nastavak glazbenog puta usmjerava prema pedagoškom radu s djecom. U 20 godina rada u osnovnim i srednjim glazbenim školama (Ajdovščina, Daruvar, Zagreb, Novi Marof) stekla je iskustvo u formalnom obrazovanju kroz koje je otkrivala i gradila pristup poučavanju koji spaja neformalne metode s programskim zahtjevima formalnog obrazovanja.
Daljnji interesi za poboljšanjem izvedbenih mogućnosti usmjeravaju ju u istraživanje povezanosti tijela i svjesnosti pokreta u međuodnosu s instrumentom. Vlastita ograničenja, a potom i izazovi njezinih učenika potaknuli su niz osobnih potraga za usavršavanjem i otkrivanjem prvo na području tijela kroz Alexander tehniku, a zatim i dublje povezanosti tijela, emocija i uma kroz tjelesno orijentiranu psihoterapiju.
Sloboda pokreta kroz svjesnost i doživljavanje protoka koji u konačnici rezultiraju osjećajem užitka, sreće i ljubavi, te vode prema transcendenciji – je put istraživanja i otkrivanja na koji vodi sebe ali i učenike koje nježno podržava i raduje se njihovim otkrićima i uvidima.
Opisuje svoj rad: „ kroz metodu tjelesno orijentirane psihoterapije promatramo tijelo i sve što ono predstavlja, kao jednu cjelovitu priču koja nosi puno svojih motiva, riječi, pouka, znakova, signala, koje pojedinačno raščlanjujemo i osvještavamo. Događa se da uz pomoć glazbe i notnog teksta, koji su nam putokaz i ključ, osvjetljavamo neke dijelove koje još uvijek „ne čujemo“ ili „nismo pročitali“ i dolazimo do povezivanja. Ta interpretacija osjeta nas dovodi do emocija koje na glas izrečene, kao svoju vlastitu istinu – kroz instrument – dovode do stanja proširenosti, ljubavi i sreće.“
Kao nezaobilaznu nadogradnju svom radu završila je edukaciju za praktičara Artekspresivne metode psihoterapije. Spajanjem modaliteta – sviranje i pjevanje, likovno izražavanje i ples – omogućuje povezivanje svih aspekata umjetničkog izražavanja koje nam pomaže – u izvođačkom smislu, da se možemo lakše povezati sa sobom, svojim emocijama, osjetiti tijelo i u tom protoku izložiti se pred drugima kako bi podijelili svoje iskustvo i kako bi drugima pružili poveznicu s vlastitim unutrašnjim svijetom.
Uz završenu Propedeutiku psihoterapije, trenutno je edukantica 3. godine edukacije za Psihodramskog terapeuta gdje kroz psihodramu istražuje svijet dinamike grupe i grupnih odnosa kojim dobiva jasnoću i uvide o vrijednosti podrške grupnog rada – u glazbenom kontekstu rada u komornim sastavima i grupnog rada s učenicima – individualnom i cjelokupnom razvoju djeteta.
Unutar svog obrta „Umijeće protoka“ radi s glazbenicima, učenicima i odraslima u kontekstu istraživanja i postizanja boljeg protoka prilikom izvođenja, opuštenosti i zadovoljstva pri sviranju, te kao podrška u rješavanju određenih životnih prepreka i izazova koji se očituju tjelesnim i emocionalnim simptomima pojedinca.
Učiteljica je rano razvojnog programa za bebe, djecu i njihove roditelje i voditeljica Centra „Music Together by Ana“ u Sesvetama.
Vlatka Taborsky rođena je u Varaždinu, gdje je 1994. godine završila srednjoškolsko obrazovanje u Glazbenoj školi.
Iste godine upisala je studij flaute na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Studirala je u klasi prof. Vladimira Kondresa i u klasi red. prof. art. Marine Novak, kod koje je i diplomirala s odličnim uspjehom 1998. godine. Od 1999. godine zaposlena je u Glazbenoj školi u Varaždinu na mjestu profesorice flaute i komorne glazbe, a od 2023. godine promovirana je odlukom o napredovanju u zvanje mentorice.Predana je radu i ostvaruje odlične rezultate u radu s učenicima.
Njezini su učenici osvojili čitav niz visokih nagrada na regionalnim, državnim i međunarodnim natjecanjima diljem Italije, Slovenije, Srbije i Hrvatske. Kao solisti redovito nastupaju i na renomiranom festivalu Varaždinskih baroknih večeri uz pratnju Varaždinskog komornog orkestra.
2018. godine njezina je učenica dobitnica nagrade Rotary Cluba za izvrsnost. Njeni učenici redovito upisuju studije flaute u Sloveniji, Hrvatskoj, Austriji, Njemačkoj, Švicarskoj… Sudjeluju u raznim projektima, poput Erasmus + projekta Glazbene škole u Varaždinu „Talentom do izvrsnosti – postajanje glazbenikom“. Sudjeluju u radu School for Young Talent koja djeluje u sklopu institucije Royal Conservatoire u Den Haagu.
Vlatka Taborsky i sama je dobitnica više nagrada i priznanja – prve nagrade na Natjecanju učenika i studenata glazbe Republike Hrvatske, Rektorove nagrade Sveučilišta u Zagrebu 1998. godine, Godišnje nagrade Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga 2008. godine za postignute rezultate.
Sudjeluje aktivno u raznim državnim i međunarodnim projektima.
Objavljuje na digitalnom repozitoriju obrazovne sadržaje edukativnog tipa namijenjene nastavnicima, njihovim učenicima, studentima. Jedan je od takvih sadržaja videomaterijal – prezentacija o flauti kao instrumentu – od samih početaka sve do zanimljivih činjenica o samom instrumentu.
Redovito se usavršava te sudjeluje na majstorskim tečajevima u Hrvatskoj i inozemstvu kod uglednih pedagoga i flautista, poput Michaela Martina Kopflera, Wernera Trippa, Luise Sello, Emmanuela Pahuda, Gaspara Hoyosa, Mateja Zupana, Karoline Šantl Zupan, Carla Jansa, Dejana Gavrića, Hansgeorga Schmeissera, Jana Ostryja, Federice Lotti, Wissama Boustanyja, Andrasa Adorjana…
Sudjelovala je u radu žirija na regionalnom natjecanju HDGPP-a te Međunarodnog natjecanja „Mladi Padovec“. Članica je Hrvatskog društva flautista. U sklopu Hrvatskog društva flautista na Danima flaute održala je u lipnju 2023. godine predavanje na temu „Rad s djecom predškolske dobi u glazbenim školama“.
Sudjelovala je i na drugoj međunarodnoj stručnoj konferenciji za flautiste Flart Eduka iste godine u Novom Sadu, gdje je predstavila Glazbenu školu u Varaždinu, predškolski program Male škole blok-flaute te održala predavanje „Igrom do učenja i znanja s djecom predškolske dobi u glazbenim školama“.
U Glazbenoj školi počinje raditi 1999. godine, dok s radom u predškolskom programu Male škola blok-flaute započinje 2008. godine. Rad s djecom tog uzrasta pokazao je tijekom godina velike rezultate na mnogim natjecanjima, ne nužno u klasi flaute.
Nakon prve dvije godine u predškolskom programu većina učenika brzo napreduje i samouvjereno nastavlja svoj obrazovni put, s lakoćom odabiru željeni instrument koristeći stečeno predznanje te značajno olakšavaju mentoru svoju prilagodbu novom instrumentu prema svojim željama.
Njezina svakodnevna motivacija, veliko veselje i istinska sreća proizlaze iz pedagoškog rada s djecom bez obzira na njihovu dob, od najmlađe do srednjoškolske dobi, pa čak i dalje. Najveći ponos i motivacija su joj svakako njene tri kćeri.
RASPORED:
Subota 19. listopada 2024. g.
- 9:30 – predvorje – registracija sudionika, izlagači
- 10:00 – 11:30 (Velika dvorana) – Predstavljanje početnice “Mala škola blok-flaute” autorice Vlatke Taborsky i Prvi glazbeni koraci – koncert predškolaca iz Male škole blok-flaute Glazbene škole u Varaždinu
- 10:00 – 13:00 (dvorana Chopin) – seminar Gaspar Hoyos
- 11:30 – 13:00 (Velika dvorana) – seminar Nataša Paklar
- 13:00 – 14:15 pauza za ručak
- 14:30 – 15:30 (Velika dvorana) – Radionica Ton development by Gaspar Hoyos
- 15:00 – 19:00 (Dvorana Chopin) – seminar Nataša Paklar
- 15:30 – 17:30 (Velika dvorana) – Improvizacija; Moja životna energija No.2 by Melanija Gradečak
- 19:00 (Velika dvorana) Koncert laureata 8. izdanja Flaute Auree
Nedjelja 20. listopada 2024. g.
- 9:30 – predvorje – registracija sudionika, izlagači
- 10:00 – 11:00 (Velika dvorana) – Radionica Finger Tehnique by Gaspar Hoyos
- 10:00 – 12:15 (dvorana Chopin) – seminar Nataša Paklar
- 11:15 – 13:00 (Velika dvorana)
- Okrugli stol-tema: Fotokopije nisu note: Kako zaštiti prava izdavača i potaknuti odgovorno korištenje?
- Gosti: Blaž Pucihar i Ana Kavčić Pucihar, Roz Trubcher, Marija Esih…
- 12:15 – 13:00 (dvorana Chopin) – seminar Gaspar Hoyos
- 13:00 – 15:00 pauza za ručak
- 15:00 – 17:00 (Velika dvorana) – Ana Kralj: Music Together
- Program Music Together – ranorazvojni neformalni oblik glazbene edukacije – kako su filozofija i principi Music Together programa primjenjivi u nastavi
- 15:00 – 19:00 (dvorana Chopin) – seminar Gaspar Hoyos
- 19:00 (Velika dvorana) – Koncert članova Hrvatskog društva flautista – Večer za iskusne glazbenike
CJENIK DOGAĐANJA
Popust za članove HDF-a: 10%
MASTERCLASSOVI
Gostujući predavači: Nataša Paklar I Gaspar Hoyos
- Pojedinačni masterclass: 60 €
- 1 masterclass + paket: 80 €
- 2 masterclassa + paket: 110 €
Paket – RADIONICE:
- Gaspar Hoyos
- Tone Development
- Finger Technique
- Improvizacija- Moja životna energija No.2 by Melanija Gradečak
- Predstavljanje početnice “Mala škola blok-flaute” autorice V. Taborsky
- Okrugli stol-tema: Fotokopije nisu note: Kako zaštiti prava izdavača i potaknuti odgovorno korištenje?
Gosti: Blaž Pucihar i Ana kavčić Pucihar, Roz Trubcher, Marija Esih…
KONCERTI:
- Prvi glazbeni koraci-koncert predškolaca iz Male škole blok-flaute Glazbene škole u Varaždinu
- Koncert laureata 8. izdanja Flaute Auree
- Koncert članova Hrvatskog društva flautista – Večer za iskusne glazbenike
Cijena paketa:
- 1 dan: 30 €
- 2 dana: 50 €
- Pojedinačna događanja (bez aktivnog sudjelovanja na masterclassu): 20 €
- Pojedinačna karta za koncert: 5 €
Koncerti za članove HDF-a su besplatni!
Cijene s popustom od 10% za članove HDF-a:
- Pojedinačni masterclass: 54 €
- Paket: 1 masterclass + sva događanja: 72 €
- Paket: 2 masterclassa + sva događanja: 99 €
- 1 dan: 27 €
- 2 dana: 45 €
- Pojedinačna događanja (bez aktivnog sudjelovanja na masterclassu): 18 €
Prijave za masterclass zaprimaju se do 15. listopada 2024. na e – mail adresu Hrvatskog društva flautista: hrvatsko.drustvo.flautista@gmail.com